Samenwerking: R2B Store en Cameleon Media
R2B Store heeft zich de afgelopen jaren zo sterk ontwikkeld dat ze een essentiële speler zijn geworden in de wereld van e-commerce. We vroegen hen om een uniek kijkje achter de schermen, waarbij ze vertellen over zichzelf, de samenwerking met Cameleon Media en het belang van professionele productlistings.
Wie is R2B Store en hoe werken wij samen met Cameleon Media?
Wij van R2B Store zijn een online webshop met een breed assortiment aan producten die voornamelijk gerelateerd zijn aan telefonie, auto en fiets accessoires. Een van de belangrijkste onderdelen van een breed assortiment hebben is om er voor te zorgen dat de consumenten de verschillende producten aan elkaar kunnen linken door middel van de merkkenmerken.
Het belang van een effectieve product listing kan niet worden onderschat. Studies tonen aan dat consumenten visuele content aanzienlijk zwaarder laten wegen in hun aankoopbeslissingen. Cameleon Media begrijpt dit principe en past technieken toe om ervoor te zorgen dat elk product van R2B Store wordt gepresenteerd op een manier die de aandacht trekt en behoudt. De samenwerking tussen R2B Store en Cameleon Media gaat echter verder dan alleen het creëren van aantrekkelijke listings. Het draait ook om het begrijpen van de marktdynamiek en consumentengedrag. Een combinatie van beide aspecten zorgt er voor dat het conversiepercentage van de R2B producten verhoogd is.
Waarom zijn productlistings zo belangrijk voor ons?
Afbeeldingen zijn voor ons van onschatbare waarde in een product listing. Ze vormen het eerste visuele contactpunt tussen potentiële kopers en ons product. Allereerst trekken hoogwaardige afbeeldingen direct de aandacht van bezoekers. Een goede visuele presentatie wekt interesse en moedigt kopers aan om verder te kijken naar het product.
Daarnaast bieden afbeeldingen een gedetailleerde blik op het product. Door het tonen van verschillende hoeken en perspectieven, helpen ze potentiële kopers alle details te zien, zoals kleur, textuur en grootte. Dit vergroot het vertrouwen van kopers, omdat ze precies weten wat ze kunnen verwachten bij de aankoop.
Bovendien hebben afbeeldingen de kracht om de verbeelding van kopers te stimuleren. Lifestyle-afbeeldingen tonen het product in context, waardoor kopers zichzelf gemakkelijker kunnen voorstellen hoe ze het product zouden gebruiken of dragen. Ook kun je USP’s en extra informatie kwijt in deze afbeeldingen om onzekerheden bij klanten weg te halen.
Ten slotte helpen opvallende afbeeldingen een product zich te onderscheiden van de concurrentie. Door te investeren in professionele fotografie of creatieve visuals, kan een verkoper de aandacht trekken en potentiële kopers overtuigen om voor hun product te kiezen.
Waarom kiest R2B Store voor Camelon Media?
Cameleon media begrijpt duidelijk welke aspecten in de productlistings terug moeten komen om ervoor te zorgen dat de klant de verschillende producten van R2B Store herkent. Het begrijpen van ons merk en wat wij willen uitstralen is een van de bouwstenen voor een gezonde relatie. Door meerdere listings op deze manier te laten maken kunnen wij over een groter geheel dezelfde uitstraling laten zien. Zo kunnen wij dezelfde uitstraling hebben over meerdere producten, marktplaatsen en websites.
Na het inplannen van een shoot krijgen wij een verzendlabel toegestuurd die er voor zorgt dat wij gratis ons product kunnen opsturen, zodra de shoot en de listing klaar is krijgen wij kosteloos het product weer teruggestuurd. De 3 revisies helpen ons om eventuele feedback te bespreken en aan te passen, zodat de listings naar onze wens zijn. Een voorbeeld hiervan is de listing van onze powerbank, deze is na 2 revisies perfect afgerond.
Na vele jaren ervaring in de e-commerce zijn er een aantal zaken die wij vast in onze listings willen hebben. Cameleon media begrijpt onze punten en kan hier ook kritische feedback over geven en hun ervaringen hierover delen. Een combinatie van deze feedback sessies zorgt uiteindelijk voor de beste listing.
Hoe zien wij de toekomst voor ons?
Elk jaar komen er een X aantal producten voor R2B Store bij, door de goede samenwerking met Cameleon media kunnen de nieuwe afbeeldingen voor de productlistings met succes gemaakt worden. Naast R2B Store werkt Cameleon media ook samen met de nevenbedrijven 2BEHOME, 2BEHEALTHY en 2BEFUN. Ook voor de nieuwe producten en de bijbehorende listings zal de samenwerking voortgezet worden.
Tot slot heeft Cameleon media ons geholpen met de mock-up voor een aantal verpakkingen. Door onze merkkenmerken ook op deze verpakkingen terug te laten komen wordt de merkbeleving vergroot met als resultaat merkbekendheid. De verpakking hebben een uitstraling waardoor ze in winkels duidelijk zullen opvallen en de top of mind awareness wordt getriggerd dankzij de terugkomende merkaspecten.